fbpx Skip to Content Contact Us
Img 0755

פולי קפה טריים

למה תמיד כדאי להשתמש בפולי קפה טריים?

במאמר זה נדבר על הסיבות העיקריות לשימוש בפולי קפה טריים. פולי קפה טריים למכונת אספרסו, פולי קפה טריים למקינטה, פולי קפה טריים לפילטר וגם פולי קפה טריים לקפה טורקי (בוץ שחור).

  1. פולי קפה טריים מאפשרים להינות מקפה איכותי, עשיר בטעם, שמשמר את טעמו של פרי הקפה בצורה הטובה ביותר.
  2. לאוהבי אספרסו – קפה טרי מאפשר יצירת קרמה עשירה וסמיכה שפוחתת ככל שמתיישן הקפה.
  3. פולי קפה טריים ניתן להשיג רק בקלייה מקומית. שרשרת האספקה לא מאפשרת גם לבית הקלייה הטוב ביותר שנמצא מעבר לים לספק פולים ברמת טריות גבוהה.
  4. פולי קפה טריים מסייעים לעסקים מקומיית באזור מגורייך להשקיע את הזמן והמשאבים הנדרשים ליצור ספיישלטי קופי (specialty coffee).
  5. פולי קפה טריים, המיוצרים בבתי קלייה קטנים מפחיתים בצורה משמעותית זיהום אויר שנפלט בקלייה בכמויות גדולות.
  6. טעם טעם ועוד פעם טעם…

איכות וטעם בפולי קפה טריים:

מרגע סיום תהליך קליית הקפה הוא מתחיל לשחרר גזים ולהתחמצן. שחרור הגזים הראשוני שנוצרים בתהליך הקלייה הוא דבר טוב ולכן מומלץ להמתין בין יומיים ל-10 ימים ממועד הקלייה ועד להכנת הקפה, הזמן משתנה כתלות ברמת הקלייה. אבל מרגע שמגיעים לבשלות, הקפה מתחיל לאט לאט לאבד טעם וארומה. קפה בקלייה מקומית, שמגיע לרוב ללקוח בדיוק בשיא בשלותו מאפשר להינות ממלוא הפוטנציאל של פולי הקפה – להרגיש את מלוא הטעם והארומה שזן הקפה יכול לספק.

Coffee (9)

קפה טרי מפיק קרמה (crema) עשירה וסמיכה:

פולי איכותיים מזן ערביקה מייצרים קרמה עשירה במיוחד כשהם בשיא טריותם. ככל שעובר הזמן מרגע הקלייה הקרמה פוחתת, כשפולי ערביקה ישנים כמעט ולא יפיקו קרמה כלל. הדרך של יצרים גדולים לעקוף תהליך טבעי זה היא על ידי שימוש בכמות גדולה של פולים מזן רובוסטה בתערובות הקפה שלהם, שמפיקים קרמה עשירה במיוחד אבל על חשבון טעם וארומה שמאפיינים פולי ערביקה. למי שרוצים להינות מאספרסו עשיר וארומטי, ללא מרירות משתלטת – מומלץ במיוחד להשתמש בפולי ערביקה מובחרים בקלייה טריה.

Img 0931

פולי קפה טריים – רק בקלייה מקומית:

אלו שקונים קפה מבית קלייה איכותי ומקומי, מבטיחים שהקפה שמגיע אליהם יהיה טרי. אסור לבלבל בין זמן אספקת הקפה מרגע ההזמנה, שלרוב לוקח בין יום ל-4 ימים, לבין טריות הקפה. פולי קפה שיובאו ממדינות אחרות, בדר"כ יחלפו כמה חודשים מרגע הקלייה ועד שיגיעו ללקוח הסופי. גם אם סופקו באותו היום שבו התבצעה ההזמנה – הם כבר הספיקו לשבת במחסן של מפעל הקלייה, באוניה בדרך לארך, בנמל בארץ עד השחרור, במחסן של היבואן, במחסן של הספק המקומי ובסופו של דבר אצל הלקוח הסופי בבית. לזמן הארוך הזה יש מחיר משמעותי על איכות הקפה, ללא קשר לאיכותו מיד ההתחלתית שאולי הייתה טובה.

Ethiopia

תמיכה בתעשיית הקפה המקומית ובבתי קלייה קטנים:

בעוד השוק הגלובאלי ומשלוחים בינלאומיים מספקים מבחר גדול מאוד של אפשרויות לצרכן. יש ערך גדול מאוד בתעשייה מקומית, שמפרנסת אלפי משפחות, מאפשרת התמחות ואיכות שלא ניתן להשיג מעבר לים. עסקים קטנים ומקומיים, שמשקיעים מאמץ ואהבה גדולה לתחום, תלויים בלקוחות מקומיים שיודעים להעריך איכות.

Img 0932

תעשייה מקומית מפחיתה זיהום במספר דרכים:

בתהליך הקלייה של קפה משתחרר עשן לסביבה. מפעלי ענק המשתמשים בתנורי ענק – כמעט תמיד קולים קלייה מהירה שנועדה למקסם את תפוקת המפעל. צורה זו משחררת לסביבה כמות מזהמים גדולה פי כמה מהתנורים המשמשים בתי קלייה מקומיים. בנוסף, צריכה מקומית מפחיתה באופן משמעותי את ההובלה בים או באוויר ובכך מפחיתה באופן משמעותי את זיהום האויר והים.

טעם שאין לו תחרות:

נחזור לסיבה הראשונה והחשובה ביותר – הקפה הטוב ביותר מופק על ידי קולה מנוסה, בקלייה איטית בכמויות קטנות שממצה את המיטב מפולי הקפה, וצריכה קרובה למועד הקלייה שמבטיחה פולי קפה טריים וטעימים. מלאים בטעם, ארומה וקסם.

Back top top
דילוג לתוכן